T'ajudo?

31/3/16

Les pasarel.les del rio Vero a Alquézar

ruta-pasarelas-alquezar

Per fi ja tocava una sortideta amb nens, perquè un blog de viatges amb nens sense noves sortides no té gràcia oi?
Només teníem un dia de festa per setmana santa per tant, vam anar a Alquézar que desde Pont de Suert si sortiu ben aviat pel matí dóna temps per bastanta cosa.
Es notava que estàvem en temporada alta perquè estaven tots els pàrquings plens i hi havia gent per tot arreu, però no era agobiant.

ruta-pasarelas-alquezarruta-pasarelas-alquezar

Nosaltres anàvem amb l'intenció de fer una barbacoa però a l'oficina de turisme ens van dir que no podia ser, que estava prohibit, així que tingueu aquesta dada en compte, a l'Aragó no està permès fer barbacoes.
Per fer la ruta, heu de deixar el cotxe als parquings que hi ha i anar cap al la plaça Rafael Ayerbe.
ruta-pasarelas-alquezar

Crec que és important que ho feu així perquè si feu la ruta al revés tindreu una pujada amb molta pendent, és molt millor començar per on us dic i tornar pel passeig de les oliveres perquè l'ascensió és molt més suau. La gent que ens creuavem per la baixada,  anàvem amb la llengua fora.

Quan comença la ruta hi ha força inclinació i fa bastanta pendent, per tant no aconsello anar un dia que hagi plogut perquè segur que patinarà molt, sobretot en alguns trams que hi ha una xarxa metàl.lica a les escales per no relliscar però de tanta gent que hi passa alguns trams estan trencats.

ruta-pasarelas-alquezarruta-pasarelas-alquezar

Si als vostres fills els agrada l'aventura disfrutaran de valent perquè a mida que et vas endinsant, hi ha ponts, pasarel.les, has de saltar pedres, una mica de tot.

Un cop abaix us aconsello que abans de seguir la ruta aneu a veure la cova de Picamartillo perquè si no us la deixareu de veure perquè al ser una ruta circular ja no tornes a passar pel mateix lloc.

ruta-pasarelas-alquezar

Nosaltres vam descansar una estoneta (curta perquè els nens estaven obsesionats amb les pasarel.les) tirant pedres davant la cova. Per seguir la ruta no hi ha pèrdua perquè està tot ben indicat.
A l'estiu si hi ha poc caudal d'aigua s'hi pot entrar, però a la primavera baixa molta aigua.

Seguint la ruta es pasa per una gran figuera i ja deseguida s'arriba a l'antiga presa.

ruta-pasarelas-alquezar

Un cop comencen les pasarel.les al costat del riu Vero, ja heu d'anar més en compte sobretot si aneu amb nens petits. En tota la pasarel.la hi ha barana però cal anar en compte perquè una petita relliscada pot ser perillosa. La veritat és que jo com a mare patidora que sóc, aquest tram em va encantar, però vaig "patir" una mica sobretot amb el més petit de la casa (4 anys). Amb la princesa de la casa (7 anys) ja no hi havia tant patiment, perquè ja és més conscient del perill.

Un cop passades les pasarel.les hi havia moltes més rutes a fer però nosaltres ja vam tirar cap a Alquezar per el camí de les Oliveres i tranquil.lament vam arribar a dalt.

Al ser temporada alta, ens va costar moltíssim trobar un lloc per menjar i vam haver d'esperar una hora. Per tant si aneu amb l'intenció de menjar al tornar de la ruta, millor reserveu abans ( i recordeu que les barbacoes estan prohibides).

ruta-pasarelas-alquezar
observant les cabretes mentres dinavem

I això és tot. També val a dir que a part de que Alquezar és molt bonic, també és un poble on hi ha moltes empreses que es dediquen a fer barrancs per la Serra de Guara i pel que vam veure, a partir de 6 anys ja pots fer alguna coseta, per tant esperarem que el petit faci 6 anys i ja tornarem. Salut!

no et perdis les novetats
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...